زمان انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۳ -

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نور:

مجازات قاچاق چوب بازدارنده نیست

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نور گفت: مجازات قاچاق چوب جزای نقدی است و قاچاقچیان هم این را می‌دانند اما این قانون بازدارنده نیست.

ببه گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «سرای نور»، امین یوسفی در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: در میدان انتشار اخبار و افکار باید افکار و اخبار صحیح منتشر شود.

 

وی افزود: همه انتظار دارند خبرنگار به عنوان نخستین نفر ورود پیدا کند و به ابهامات و اشکالات پاسخ دهد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نور تصریح کرد: رعایت اخلاق و پرهیز از هرگونه دروغ، تهمت و افترا و داشتن حسن نیت در انتشار اخبار ضروری است و بداخلاقی یا گاهی بی‌اخلاقی اثرش را از دست می‌دهد.

یوسفی خاطرنشان کرد: برخی به شدت تلاش می‌کنند در جامعه ابهام ایجاد و فضای جامعه را درگیر ابهام و التهاب کنند بنابراین رسانه بهترین و بیشترین نقش در تبیین موضوعات و رفع ابهام و اشکال را دارد.

وی گفت: پاسخگویی باید بر مبنای عقلانیت باشد و نقاط قوت بیشتر بیان شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نور با اشاره به اینکه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرداری‌ها مکلف به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و متکدیان شدند، افزود: یک شرکت خصوصی برای این منظور معرفی و مقرر شد با نصب بنر و اعلام شماره تماس پاسخگوی تماس‌های مردمی و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در نقاط اعلامی از سوی مردم باشند.

وی با اشاره به وجود مشکلات قاچاق چوب، خاطر نشان کرد: این شهرستان ۲۴۵ هزار هکتار جنگل دارد که برابر استاندارد به ازای هر هزار هکتار یک نگهبان لازم است با این وجود ۲۴۵ نگهبان نیاز است اما در حال حاضر صرفا ۱۷۰ نفر از این عرصه محافظت می‌کنند.

یوسفی تأمین نیرو را وظیفه اداره کل منابع طبیعی ذکر و تصریح کرد: مجازات قاچاق چوب جزای نقدی است و قاچاقچیان هم این را می‌دانند؛ این قانون بازدارنده نیست، نمایندگان مجلس باید این قانون را اصلاح کنند تا قدرت بازدارندگی بیشتر داشته باشد و اداره کل منابع طبیعی هم نیرو، ادوات و امکانات را تامین کند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ تیر, ۱۴۰۳

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو
مصاحبه و گفتگو
  • گزارش تصویری